Vam realitzar un taller amb fang. Dir que també és una tècnica molt complexe ja que com més coneixes les eines i materials que pots utilitzar per moldejar-lo molt més complertes i espectaculars poden ser les teves relaitzacions.
En aquest cas, es tractava de provar textures i gravats. Primerament feiem unes petites taules de fang i seguidament i feiem el grabat que ens suggerís i ens vingués de gust, això si a través dels objectes naturals.
Ens vam inspira en el video de “Paso Doble “ realitzat per l’artista Miquesl Barceló i el ballarí i coreògraf francés Josef Nadj.
Quan vaig acabar de veure'l no sabia quina cara posar-hi. Va ser tant espectacular que no sabia si era una realitat o una ficció. Les textures que realitzen a través de les diferents parts del cos i les eines(semblen pals) per treballar el fang són increibles. Mai havia parat a pensar que és pogués arribar a posar en escenta una obra així, on només es necessita l'estrucutra de fang i les parts del cos. També ramarcar la diversitat de textures que surgeixen. A més a més si afegim la creativitat tant dieversa que segurament tenen els interprets s'elabora un resultat únic. Acaben fent un forat en la paret de fang on hi posen mig cos a dins, per tant acaben formant part material de l'obra.
Pel que fa el treball individual de les textures en fang, jo en vaig experimentar tres de diferents. El que tenen el comú cada una d'elles és que parteixen d'elements del medi natural. Primerament vaig voler crear un rus d'abella. Per fer-ho vaig utilitzar la prensió dels dits, com si fes ditades. Després a sobre cada "forat" el vaig repassar i donar profunditat amb un llàpis, aquest n'és el resultat:
El seguent el vaig elaborar amb voles de fang i línies grabades al fang com si fossin la gespa. El que vaig voler transmetre va ser un formigues. Amb les voles de fang representant els caus en diferents estacions de l'any. Les boles que són petites i tancades, és l'hivern, quan les formigues no surten del cau, per altre banda les boles més grans i obertes representa la primavera i l'estiu quan surten del cau per recol.lectar. Aqui en teniu el resultat:
I per finalitzar no podia faltar el meu estimar mar. Per aquest motiu vaig decidir que estamparía la closca de la patxina sobre el fang tot fent unes onades amb diferents troços de fang a la part superior de l'imatge. Representa la marea quan s'endinsa altre vegada cap al mar. El resultat:
A més a més també vam fer un treball col.lectiu en que les quatre membres del grup vam fer intervencions diferens en una placa de fang que vam delimitar en quatre parts:
Mostra del vídeo
Pel que fa el treball individual de les textures en fang, jo en vaig experimentar tres de diferents. El que tenen el comú cada una d'elles és que parteixen d'elements del medi natural. Primerament vaig voler crear un rus d'abella. Per fer-ho vaig utilitzar la prensió dels dits, com si fes ditades. Després a sobre cada "forat" el vaig repassar i donar profunditat amb un llàpis, aquest n'és el resultat:
El seguent el vaig elaborar amb voles de fang i línies grabades al fang com si fossin la gespa. El que vaig voler transmetre va ser un formigues. Amb les voles de fang representant els caus en diferents estacions de l'any. Les boles que són petites i tancades, és l'hivern, quan les formigues no surten del cau, per altre banda les boles més grans i obertes representa la primavera i l'estiu quan surten del cau per recol.lectar. Aqui en teniu el resultat:
I per finalitzar no podia faltar el meu estimar mar. Per aquest motiu vaig decidir que estamparía la closca de la patxina sobre el fang tot fent unes onades amb diferents troços de fang a la part superior de l'imatge. Representa la marea quan s'endinsa altre vegada cap al mar. El resultat:
A més a més també vam fer un treball col.lectiu en que les quatre membres del grup vam fer intervencions diferens en una placa de fang que vam delimitar en quatre parts:
Seguidament vam començar totes quatre a fer-hi textures i grabats mitjançant objectes naturals com ara la pinya, la patxina, branquetes, etc. A més a més també vam utilitzar eines específiques fer treballar el fang. Com podeu comprobar també hi ha fragments amb fang de color marró. Vam pensar que seria bo poder-hi plasmar algun contrast però, que alhora unís les plaques.
Vam proposar-nos que tingués una continuïtat i que no es veigués delimitat el que havia fet una companya de l'altre. Per això veureu que hi ha moltes sanefes que estan interelacionades.
Estem setisfetes del resultat ja que tot i ser simple, l'hem creat les quatres juntes. És una experiència que he gaudit molt participant'hi i aconcello a tothom que s'animi a probar-ho. Descobreixes moltes coses interessants de les altres persones que segurament no te'n havies adonat i també aprens a compartir i obrir la ment per entendre diferents punts de vista.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada