L’art és una paraula molt relativa que segurament cadascú en té la seva definició particular. Per mi l’art és un llenguatge, un mitjà de comunicació i reflexió d’idees,sentiments, emocions i també una habilitat que ens permet ser creatius. Per tant l’art és una creació ja que transforma i interpreta la realitat creant una realitat nova, la seva pròpia obra d’art.
En la nostra cultura podríem dir que les formes de transmissió d’art més conegudes i comunes són la música, el cinema, la fotografia, la pintura, l’escultura i la literatura, entre altres. Totes aquestes ens permeten veure, escoltar, interpretar i sentir l’art de maneres molt diverses i personals. El sentiment que deriva de l’art en cada persona és únic ja que la manera de sentir desperta diferències en cada ésser humà.
L'art a les aules. L’art és un concepte molt complex i que avarca molts àmbits, per aquest motiu és important i imprescindible que el potenciem l’aula, ja que pot ser un dels eixos conductors d’altres disciplines. Treballar l’art a l’aula d’ infantil ajuda al desenvolupament integral de l’infant a més a més de poder-se expressar lliurament. A l’escola no hem d’ensenyar a que no tots els infants elaborin el mateix patró, sinó que sigui a través del patró que cada infant sigui lliure de fer les seves creacions. Tot i partint d’una mateixa base els resultat seran molt diversos, creatiu i únics com cada infant. Us recomano uns links molt interessants de l'escola CEIP Josep Pallach de Figueres i l'Escola cooperativa Sant Jordi que mostren com treballar l'art a través de diferents prespectives que permeten a l'infant crear lliurament seguint la temàtica d'autors contemporanis.
L'art a les aules. L’art és un concepte molt complex i que avarca molts àmbits, per aquest motiu és important i imprescindible que el potenciem l’aula, ja que pot ser un dels eixos conductors d’altres disciplines. Treballar l’art a l’aula d’ infantil ajuda al desenvolupament integral de l’infant a més a més de poder-se expressar lliurament. A l’escola no hem d’ensenyar a que no tots els infants elaborin el mateix patró, sinó que sigui a través del patró que cada infant sigui lliure de fer les seves creacions. Tot i partint d’una mateixa base els resultat seran molt diversos, creatiu i únics com cada infant. Us recomano uns links molt interessants de l'escola CEIP Josep Pallach de Figueres i l'Escola cooperativa Sant Jordi que mostren com treballar l'art a través de diferents prespectives que permeten a l'infant crear lliurament seguint la temàtica d'autors contemporanis.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada